Hoivapalvelut 0

hoivapalvelut

Hoivapalvelut ikäihmisen ehdoilla

”Tukea läheiselle ja mielenrauhaa Sinulle”

 

Ulkopuolisen avun tarve on ikäihmisillä yleensä kasvava ja alkaa satunnaisesta hoiva-, kodinhoito- ja avustustarpeesta, jota ajan myötä täydennetään myös kotihoidolla ja tarvittavalla lääkehuollolla.

Hoivapalvelut

Leila Talarmo, lähihoitaja, Senioriassistentti. ”On tärkeä olla ihminen ihmiselle.”

Ikääntymisen myötä monet päivittäiset rutiinit, kuten pukeutuminen, arjen asioiden järjestäminen, henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen, lääkityksen muistaminen, lääkkeiden ottaminen, asiointi, syöminen yms tuovat haasteita itsenäiseen elämiseen (katso 17 vinkkiä avun tarpeen tunnistamiseen). Tämän kaltaisten haasteiden lisääntyessä tarjoaa Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut hyvän ratkaisun tukemaan ikäihmisen arkea.

Tarjoamamme hoivapalvelut kattavat kaiken arjen tavanomaisesta kodinhoidosta, avustuksesta ja hoivasta aina lääkehuoltoon ja kotihoidon palveluihin.

Työntekijämme ovat kokeneita hoiva- ja hyvinvointialan ammattilaisia, jotka työskentelevät palvelulupauksemme ja arvomaailmamme mukaisesti. Asiakastyytyväisyys on työmme tärkein mittari, jonka haluamme lunastaa jokaisen asiakkaamme kohdalla.

Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut on tällä hetkellä tarjolla seuraavissa kunnissa: Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa ja näitä ympäröivissä kehyskunnissa.

 

Kaikki hoivapalvelut samasta osoitteesta

Omarahoitteisesti tai palvelusetelillä

 

Palvelumallimme lähtökohta on, että saat mahdollisimman paljon ikäihmisen hyvinvoinnin takaavia palveluita samasta osoitteesta. Näin sinun ei tarvitse hankkia esimerkiksi tavanomaista hoivaa ja kodinhoitoa yhdestä osoitteesta, lääkehuoltoa ja kotihoitopalveluita toisesta.

Palveluidemme myötä saat itse myös mielenrauhaa ja voit keskittyä oikeasti laatuajan viettämiseen läheistesi kanssa. Kaikki tarvittava ilman byrokratiaa!

 

Hoivapalvelut alkaen 19 €/kerta!

Palveluitamme voit hankkia ostamalla suoraan hintaan 19 €/30 min (kävelyseura) ja 49,50 €/h satunnaisesti ostetut yksittäiset palvelutunnit. Säännöllisesti ostettuna tarjoamme palvelutunnit alkaen 24,50 €/h.

Sinun on mahdollista ostaa palveluitamme arvonlisäverottomasti ja voit halutessasi käyttää myös kotitalousvähennystä palveluiden maksuissa (2 400 € per henkilö/vuosi, omavastuu 100 €). Autamme kaikkia asiakkaitamme arvonlisäverottomuuteen ja kotitalousvähennykseen liittyvissä kysymyksissä ja järjestelyissä.

 

Hyödynnä palveluseteli

Mikäli asut Helsingissä ja olet yli 65-vuotiaan omaishoitaja, voit myös ostaa palveluitamme Helsingin kaupungin myöntämällä palvelusetelillä. Lisätietoja palvelusetelin anomisesta saa Helsingin kaupungin sivuilta tai ottamalla yhteyttä meihin.

 

Mitä hoivapalvelut sisältävät?

Hoivapalvelumme sisältävät tukea mm. seuraavissa asioissa asiakkaan määritteleminä ajankohtina:Palveluesittely burst-tuntipalvelut

juttuseura kävelyseura kaupassakäynti henkilökohtainen hygienia apua pukeutumisessaruoanlaitto pyykinpesu kevyt siivous  yhteinen ajanvietto lukuseura tai -palvelu arjen asioiden järjestely apu lääkärillä käynnissä kukkien kastelu vaatteiden silitys palveluneuvonta – Kela, sosiaalitoimisto yms. hakemusten täyttöapu lääkkeiden otosta muistuttaminen lääkkeiden jako & antaminen toimintakyvyn tarkkailu kotihoitopalvelut omaishoitajan lyhytaikainen lomitus avustus sairaalasta kotiutumisessa
 

Meiltä osaamista myös mm. seuraavien sairauksien & diagnoosien hoidossa:

Tutustu lähemmin klikkaamalla alla olevia linkkejä

diabetes sydämen vajaatoiminta kohonnut verenpaine muistisairaus
 

Sisältöä elämään!®

Tukea ja turvaa läheiselle. Mielenrauhaa Sinulle, niin Suomessa kuin ulkomailla.

 

Ota yhteyttä suoraan tästä!


 

Tiesitkö?

Säännöllisyys edistää ikääntyvän hyvinvointia ja kotona pärjäämistä

 

 Haluatko unohtaa murheet montako palvelutuntia tarvitset?

 Haluatko kattavan palvelutason lisäetuineen?

 Haluatko läheisellesi henkilökohtaisen hoitovastaavan?

Haluatko säännölliset käynnit ja palvelun suunnitelmallisuuden?

 

Mikäli vastasit ”Kyllä” yllä oleviin kysymyksiin, suosittelemme tutustumaan kattaviin hyvinvointipaketteihin. Hyvinvointipaketit mahdollistavat hyvän ja laadukkaan elämän omassa kodissa henkilökohtaisen Senioriassistentin, hoiva- ja hyvinvointialan ammattilaisen avulla.

Uskomme hyvinvointipakettien olevan nykypäivän viisainta hoiva- ja hyvinvointipalvelua, jossa ikäihmisen huolenpito ja itsemäärämisvalta toteutuu oikealla tavalla yksilöllisen palvelun myötä. Arjen hoivasta ja kodinhoidosta voi tehdä ikäihmiselle juhlaakin!

 

Miksi hoiva- ja hyvinvointipaketit satunnaisten tuntipalveluiden sijaan?

Tauriala-Rasi hoivapalvelut

Tarja-Riitta Tauriala-Rasi,
terveystieteiden maisteri ja sairaanhoitaja,
Vastaava Senioriassistentti

 

”Kuntouttavan ja aktivoivan tekemisen puuttuessa ikääntyvän asiakkaan toimintakyky heikkenee. Tämä vaikuttaa myös mielialaan, syrjäytymisen ja yksinäisyyden tunteeseen sekä sairastavuuteen. Kotona pärjäämättömyyden riski kasvaa ja pian tarvitaankin kallista laitos- tai palveluasumista. Sisältöä elämään!® pakettiratkaisumme poistaa tämän ongelman kiinteän tuntimäärän ja oikean suunnittelun ansiosta.”Tarja-Riitta Tauriala-Rasi, Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut

 

Pakettiasiakkaan edut?

Gerontologisen hoitotyön positiivisten vaikutusten lisäksi pakettiasiakkaamme saavat useita rahanarvoisia etuja ja lisäpalveluita tarpeen mukaan.

He saavat oman henkilökohtaisen hoiva- ja hoitovastaavan (Senioriassistentti), kotihoitopalvelut (mm. insuliinipistokset, verikokeet ja haavahoidot), säästävät tuntihinnoittelussa, saavat edullisemmat arki-ilta, viikonloppu ja pyhäpäivä tuntihinnoittelun, yöpäivystyksen tarvittaessa ja haluttaessa senioriraportin kirjoituksen & lähetyksen omaisille yms. Tämän lisäksi pakettiasiakkaita palkitaan myös asiakasuskollisuudesta.

Pakettiasiakkaana saat esimerkiksi kaiken tämän:

henkilökohtainen hoitovastaava (Senioriassistentti) kattavampi palvelutaso kellon ympäri säännölliset käyntiajat edullisempi tuntiveloitus vrt. yksittäiset tunnit ei minimituntiveloitusta edullisempi tuntiveloitus vuorokauden kaikkina aikoina yöpäivystys tarpeen mukaan voinnintarkistussoittopalvelut tarpeen mukaan mahdollisuus täydentää joustavasti pakettien tuntimääriä tarpeen vaatiessa kattavat kotihoitopalvelut sisältäen lääkehuollon Omaisviestintä-palvelun

Pakettiasiakkuus kannattaa kaikin puolin ja voit vielä kokeilla palvelua tutustumishintaan!

Vaikutetaan yhdessä ikääntymisen laatuun!

 Tutustu hyvinvointipaketteihin!

 

Save

Save

Save

Save

Save


Smaragdi-hyvinvointipaketti 0

kodinhoito

 

Smaragdi-hyvinvointipaketti

Smaragdi-hyvinvointipaketti sisältää 20 tuntia Senioriassistentin palveluja kuukaudessa, joilla tuodaan säännöllistä tukea ja turvaa seniorin arkeen. Jokainen palvelutunti on täydet 60 minuuttia (haluttaessa minimikäyntiaika 30 minuuttia) ja maksat niistä vähemmän kuin yksittäisistä tunneista.

Valitse vapaasti kuinka kuukausittaiset palvelutuntisi käytät ja mitä ne sisältävät. Palvelut voivat olla kodinhoitopalveluita, hoivaa ja avustusta tai kotihoitopalveluita (sisältäen lääkehuollon). Voit ottaa yhden tunnin yhtenä päivänä ja useamman toisena. Valinta on sinun!hoivapalvelut

Henkilökohtainen Senioriassistentti tukee ja avustaa asiakkaan arjessa asiakkaan omilla ehdoilla. Kaikki Senioriassistenttimme ovat hoiva- ja hyvinvointialan ammattilaisia, joiden koulutustaustoina ovat mm. lähihoitaja ja sairaanhoitaja.

Kaikilla Senioriassistenteillamme on laaja kokemus ikäihmisten kanssa työskentelystä ja ymmärrys asiakkaan henkilökohtaisista tarpeista. Kun seniorin apuna on aina sama tuttu henkilö, näin pystymme luomaan tarvittavaa turvallisuuden tunnetta seniorille ja hänen omaisilleen.

Senioriassistenttisi huolehtii mm. kaikesta tästä:

asioiden hoito juttuseura kävelyseura kaupassakäynti henkilökohtainen hygienia sängyn petaaminen apua pukeutumisessaruoanlaitto pyykinpesu kevyt siivous kukkien kastelu roskien vienti yhteinen ajanvietto – kortti- ja muiden pelien pelaaminen lukuseura tai -palvelu henkinen tuki päivittäisessä elämässä arjen asioiden järjestely lemmikin ulkoiluttaminen apu lääkärillä käynnissä vaatteiden silitys fyysisen hyvinvoinnin ylläpito & tukeminen toimintakyvyn ylläpito lääkkeiden otosta muistuttaminen lääkkeiden antaminen terveydentilan seuranta palveluneuvonta – Kela, sosiaalitoimisto yms. hakemusten täyttöapu haluttaessa senioriraportin kirjoitus & lähetys omaisille seniorin määrittelemät muut palvelut yms
 

ja kotihoitopalvelumme kautta saat mm. seuraavia palveluita:

verikokeet haavahoidot verenpainemittaukset päivittäiset insuulinipistokset silmätippojen laitto verensokerin mittaukset
 

Tutustu hinnastoon

 
 


Rubiini-hyvinvointipaketti 0

kodinhoito

 

Rubiini-hyvinvointipaketti

Palvelupaketti, joka tuo laajemman tuen sinulle tai läheisellesi. Kattavan Smaragdi-paketin lisäksi saat 10 lisätuntia, eli yhteensä 30 tuntia Senioriassistentin palveluja kuukaudessa joilla tuetaan kokonaisvaltaisesti kotona asumista ja arjessa pärjäämistä.

Aivan kuten Smaragdi-paketissa, valitset vapaasti kuinka kuukausitunnit käytät ja mitä ne sisältävät. Palvelut voivat olla kodinhoitoa, hoivaa ja avustusta tai lisäksi kotihoitoa sisältäen lääkehuollon ja tarvittavat hoitopalvelut. Voit ottaa yhden tunnin yhtenä päivänä ja useamman toisena. Valitse sinulle parhain vaihtoehto!

Smaragdi-paketin etujen lisäksi Rubiini-paketissa maksat vähemmän jokaisesta palvelutunnista kuin Smaragdi-paketissa!

 

Rubiini-asiakkaana nautit mm. seuraavista Senioriassistentin palveluista:

asioiden hoito juttuseura kävelyseura kaupassakäynti henkilökohtainen hygienia sängyn petaaminen apua pukeutumisessaruoanlaitto pyykinpesu kevyt siivous kukkien kastelu roskien vienti yhteinen ajanvietto – kortti- ja muiden pelien pelaaminen lukuseura tai -palvelu henkinen tuki päivittäisessä elämässä arjen asioiden järjestely lemmikin ulkoiluttaminen apu lääkärillä käynnissä vaatteiden silitys avustaa vaatteiden valinnassa fyysisen hyvinvoinnin ylläpito & tukeminen kyyditseminen toimintakyvyn ylläpito lääkkeiden otosta muistuttaminen lääkkeiden antaminen terveydentilan seuranta palveluneuvonta – Kela, sosiaalitoimisto yms. hakemusten täyttöapu haluttaessa senioriraportin kirjoitus & lähetys omaisille seniorin määrittelemät muut palvelut yms
 

saat 10 lisätuntia kuukaudessa vaikka seuraaviin arvokkaisiin asioihin:

harrastusseuraapu juhlien järjestämisessätarjoiluapu juhlissamatkaseuraseuraa kulttuuritapahtumiin
seuraa urheilutapahtumiinopastusta tietokoneen käyttöön
ystävien tapaaminen & ystävyyssuhteiden ylläpitäminen
 

ja mm. seuraavat kotihoitopalvelut:

verikokeet haavahoidot verenpainemittaukset päivittäiset insuulinipistokset silmätippojen laitto verensokerin mittaukset
 

Tutustu hinnastoon

 


Safiiri-hyvinvointipaketti 0

kodinhoito

 

Safiiri-hyvinvointipaketti

Hyvinvointipaketti täynnä valinnanvapautta! Safiiri-palvelu sisältää kattavien Smaragdi -ja Rubiini-palveluiden lisäksi Seniorisetelit, joilla voi tarpeen mukaan lunastaa vapaavalintaisia lisäpalveluja. Mikäli et halua Senioriseteleitä voit vaihtaa nämä Senioriassistentin palvelutunteihin. Valinta on sinun!

Paketti sisältää, JOKO:

32 tuntia henkilökohtaisen Senioriassistentin palveluja kuukaudessa sekä 8 kpl Senioriseteleitä, jotka oikeuttavat vapaavalintaisiin lisäpalveluihin. Yhteensä noin 40 tuntia henkilökohtaista palvelua joka kuukausi!

TAI

40 tuntia henkilökohtaisen Senioriassistentin palveluja kuukaudessa ilman Senioriseteleitä. Tee valinta henkilökohtaisen tarpeesi mukaan!

 

Lisäpalvelut

kodinhoito

 

Senioriseteleillä voit valita vapaasti seuraavista lisäpalveluista mieluisesi:

säännölliset viikkosiivoukset juhlasiivoukset ikkunoiden pesu pihanhoito kaikkina vuoden aikoina, mm. nurmikon –ja pensaidenleikkuu lumenluonti säännöllinen niska, hartia –ja kokovartalohieronta fysioterapia lymfaterapia akupunktio magneettihoito laaja valikoima parturi –ja kampaamopalveluita kattavat jalka –ja käsihoidot arki –ja juhlameikkaukset maittavat viikkoateriat lähiruoasta luomuraaka-aineisiin perustuvat gourmet viikonloppu -ja pyhäateriat esteettömän kodin kartoitus -ja suunnittelutyöt

Kaiken tämän lisäksi maksat Smaragdi-, ja Rubiini-pakettejakin vähemmän jokaisesta palvelutunnista.

 

Tutustu hinnastoon

 


”Custom Made”-hyvinvointipaketti 0

Sisältöä elämään!_Custom Made_-hyvinvointipaketti-1

”Custom Made”-hyvinvointipaketti

Mikäli Smaragdi-, Rubiini- tai Safiiri-hyvinvointipaketit eivät tuntimääriltään riitä Sinun, läheisesi tai edustamasi henkilön tarpeisiin, voit aina räätälöidä kanssamme ”Custom Made”-hyvinvointipaketin halutulle tuntimäärälle ja sisällölle.

”Custom Made”-paketeissa humioimme kokonaisvaltaisesti 24/7 tarpeet vuoden kaikkina päivinä. Paketit suunnitellaan ja mitoitetaan täysin yksilön vaatimuksiin, ovat kiinteäveloitteisia ja niissä huomioidaan mittava volyymialennus, joka perustuu tarvittavaan tuntimäärään.

Kuinka paljon palvelutunteja ”Custom Made”-paketti voi sisältää kuukaudessa?

Esimerkinomaisesti paketti voi halutessa sisältää:

  1. 60 arkituntia kello 06.00-18.00 välisenä aikana
  2. 20 arki-iltatuntia kello 18.00-21.00 välisenä aikana
  3. 10 lauantaituntia kello 06.00-21.00 välisenä aikana
  4. 14 sunnuntai/pyhäpäivätuntia kello 06.00-21.00 välisenä aikana
  5. 60 yötuntia kello 21.00-06.00 välisenä aikana

”Custom Made”-hyvinvointipakettien tuntimäärät ja palveluajat ovat täysin sinun päätettävissä!
Pyydä tarjousta haluamallesi tuntimäärälle ja palveluajoille alla olevan painikkeen kautta!

Ottakaa minuun yhteyttä Custom Made-tarjousta varten

 

Save

Save

Save

Save


Palvelupakettien vertailu 0

Palvelupakettien vertailu

 

hoivapalvelut

 

Hyvinvointipaketti-asiakkuus kannattaa sitä enemmän, mitä enemmän käytät hoiva- ja hyvinvointipalveluita. Voit valita 20 h, 30 h tai jopa 40 h per kuukausi henkilökohtaista hoiva- ja hyvinvointipalvelua. Vertaile ja valitse itsellesi tai läheisellesi sopivin vaihtoehto!

 

 

Smaragdi
Rubiini
Safiiri

 

Mini- ja Maxi-sisältövaihtoehdot
Tutustumisetu ensimmäiselle kuukaudelle
Käynnit toiveiden mukaan 30-60 min
Vapaa käyntiaikojen suunnittelu
Vapaa käyntien sisällön suunnittelu
Mahdollisuus käyntien pidennykseen
Kodinhoitopalvelut
Henkilökohtainen Senioriassistentti
Palvelusopimus veloituksetta
Ei minimikäyntiveloitusta
Palveluaikojen muutokset veloituksetta
Kotihoitopalvelut*
Lääkehuolto veloituksetta*
Palvelusuunnitelma veloituksetta*
Haluttaessa senioriraportti veloituksetta*
Yöpäivystys tarpeen mukaan*
Laskustuslisät 0 €**
    
Useamman maksajan laskutuspalvelut*
      
Senioriseteleillä käytettävät lisäpalvelut

 

*Vain Maxi-vaihtoehdot.
**Pääkaupunkiseudun (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ulkopuolelle tarjottuihin hyvinvointipaketteihin lisätään Senioriassistentin käyntikohtaiset matkakulut.

Tutustu hinnastoon


Kävelyseura 0

Kävelyseuraa ikäihmiselle

kävelyseura ikäihmiselle

Seuraa säännöllisesti tai silloin tällöin

Ulkoileminen ja kävely raikkaassa ilmassa on meidän kaikkien perusoikeus. Valitettavasti liian moni ikäihminen ei pääse ulos lainkaan, puhumattakaan säännöllisestä liikkumisesta aiheuttaen suurempia haasteita itsenäiseen asumiseen omassa kodissa ja ikäihmisen terveyteen.

Sisältöä elämään!® -kävelyseura ikäihmiselle palvelu tarjoaa seniorille mahdollisuuden päästä ulos ulkopuolisen avustajan turvin, joko säännöllisesti tai vain silloin tällöin.

Ulkoiluapu on  tarjolla pääkaupunkiseudulla arkipäivisin kello 9.00-17.00 välisenä aikana ja yksittäinen kerta on 30 minuuttia. Palvelun hinta on 19 €/kerta/henkilö säänöllisesti vähintään kerta viikossa ostettuna. Muistathan tilata palvelun vähintään 48 tuntia ennen palvelun haluttua käyttöajankohtaa.

Tämän helpompaa ei ikäihmisen ulkoileminen hyvässä seurassa ole

 

Tiedustele lisää & Tilaa tästä - VAIN 19 €/kerta!

 


Palvelulupauksemme 0

hoivapalvelut

 

Palvelulupauksemme

Me emme vain puhu palvelulupauksesta me myös haluamme lunastaa sen jokaisen asiakkaamme kohdalla päivittäisessä työssä.

 

1. Turvallinen ystävä

Hoivapalvelumme on suunniteltu senioreiden näkökulmasta. Ihmisläheisesti ja lämmöllä. Senioriassistenttimme ovat arvomaailmamme mukaisesti sosiaalisia ja lämminsydämisiä hoiva- ja hoitoalan ammattilaisia, jotka takaavat korkean henkilökohtaisen hoivapalvelun laadun. Kiireettä ja asiakkaan ehdoilla, läheistä ystävyyssuhdetta rakentaen.

2. Rikas sisältö

Kuuntelemme tarkoin asiakkaitamme ja hienosäädämme palvelujamme jatkuvasti, jotta täytämme jokaisen asiakkaamme henkilökohtaiset toiveet ja tarpeet. Ainutlaatuinen hoivapalvelumme takaa asiakkaillemme yksilöllisen ja henkilökohtaisen sisällön.

3. Kattava palvelu

Palvelu räätälöidään asiakaskohtaisesti. Sopimus tehdään henkilökohtaisesti sekä seniorin että tarvittaessa myös perheenjäsenten läsnäollessa. Voit täydentää palvelupaketteja kattavilla Plus-palveluilla tarpeen mukaan. Lyhytaikaisen hoivan asiakkaamme voivat hyödyntää monipuolista tuntipalvelutarjontaamme satunnaiseen hoivatarpeeseen.

4. Palvelun läpinäkyvyys

Senioriassistenttimme pitävät jatkuvasti kirjaa palveluistaan ja laativat haluttaessa kuukausittain raportin. Näin kaukanakin asuvat omaiset pysyvät aina ajan tasalla palveluiden käytöstä ja laadusta. Katso esimerkki SENIORIRAPORTISTA.

5. Helppokäyttöisyys

Hoiva- ja hyvinvointipalvelut yhdellä sopimuksella, veloitus kerran kuukaudessa sopimuksen mukaisesti. Lasku yllättää ainoastaan positiivisesti!

6. Sopiva hinnoittelu

Kilpailukykyinen hinnoittelumme mahdollistaa myös kotitalousvähennyksen verotuksessa. Voit aina kokeilla palvelua tutustumishintaan, oli kyse sitten tuntipalveluista tai hyvinvointipaketeista.

 

Ota yhteyttä ja kysy lisää palveluistamme!

 


Usein kysyttyä 0

Usein kysyttyä

 

1. Mikä on Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut?
2. Kenelle Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut soveltuvat?
3. Kuinka hyvinvointipaketti toimii?
4. Kuka on Senioriassistentti?
5. Mitä jos Senioriassistenttini on sairastunut tai hänellä on loma?
6. Mitä palveluita Senioriassistentti tarjoaa?
7. Onko jotain palveluita, joita Senioriassistentti ei tarjoa?
8. Mitä ovat hyvinvointipaketit?
9. Mitä ovat Plus-palvelut?
10. Mitkä kellonajat palvelu kattaa?
11. Mitä ovat Seniorisetelit?
12. Mitä tapahtuu käyttämättömille Senioriseteleille?
13. Tarjoatteko henkilökohtaista avustamista?
14. Kuinka hyvinvointipaketit veloitetaan?
15. Kuka käytännössä tekee tai tarjoaa pihanhoidon, siivoukset, ruokapalvelut, yms.?
16. Kuinka asiakas tai asiakkaan omaiset voivat seurata hyvinvointipaketin käyttöä?
17. Missä kaikkialla Suomea palvelu on saatavilla? Finns det service på svenska?
18. Mitä tapahtuu jos en pärjää kotona enää Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalveluiden turvin?
19. Onko hyvinvointipaketeissa saatavilla lääkintä-, terveys-, ja sairaudenhoitoa?
20. Onko palveluissa saatavilla saattohoitoa?
21. Voinko jakaa hyvinvointipaketin kuukausitunnit toisen seniorin kanssa?
22. Jos hyvinvointipaketti ei sovellukaan minulle tai läheiselleni, kuinka voin lopettaa tai perua sen?
23. Sitoudunko hyvinvointipaketissa heti johonkin?
24. Mikä on Sisältöä elämään!® -tyytyväisyyslupaus?
25. Voinko hyödyntää kotitalousvähennystä?
26. Mikä on tämä palvelua tarjoava yritys?
27. Mistä nimi Sisältöä elämään!® on peräisin?
28. Miksi konsultointiyhtiö tarjoaa palveluita hoivan ja hyvinvoinnin toimialalla?
29. Kuka valvoo Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalveluja?
30. Minkälaisia muita senioreiden hoivaan liittyviä yhteistyökumppanuuksia teillä on?

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Muistitko katsoa myös kohdan Palveluedut? Lähetä kysymyksesi sähköpostitse (info@sisaltoaelamaan.fi): saat henkilökohtaisen vastauksen ja saatamme liittää sen myös Usein kysyttyä –osioon.

 

Palvelut

 

1. Mikä on Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut?

Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut on pääasiallisesti senioreille suunnattu palvelu joka mahdollistaa kotona asumisen mahdollisimman pitkään ulkopuolisen avun turvin. Palvelumme on tällä hetkellä tarjolla Espoossa, Helsingissä, Kauniaisissa ja Vantaalla sekä kehyskunnissa. Toimintaamme ohjeistaa ja valvoo Valvira, Etelä-Suomen aluehallintovirasto ja kunkin kunnan sosiaalipalveluista vastaava toimielin.

2. Kenelle Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut soveltuvat?

Palvelumme on pääsääntöisesti suunniteltu ikääntyvää asiakaskuntaa silmällä pitäen, tarjoten asiakkaille mahdollisuuden vahvasti vaikuttaa itsenäiseen elämiseen ulkopuolista tukea hyödyntäen. Palvelumme soveltuvat kaikille, joilla ulkopuolisen avun tarve (johtuen iästä, yleisestä kunnosta, sairaudesta yms) ja tahto “ulkoistaa” fyysisiä kotiaskareita – siivous, pihanhoito, ruokahuolto yms – on kasvava, mutta eivät vielä tarvitse ympärivuorokautista hoitoa, hoivaa tai tukea. Palvelumme soveltuvat myös henkilöille, jotka haluavat esim. oman henkilökohtaisen avustajan riippumatta siitä onko henkilöllä sosiaalihuoltopalvelun tarvetta tai ei. Koska toimintamme on viranomaisten suuntaan ilmoituksenvaraista toimintaa kaikissa kunnissa, toimintaamme liittyvä viranomaisilmoitus kattaa tällä hetkellä senioreiden hoiva – ja hyvinvointipalveluiden tarjoamisen ja tuottamisen, sekä heille suunnatun lääkehuollon.

3. Kuinka hyvinvointipaketti toimii?

Palvelupakettien käyttö on helppoa ja yksinkertaista.

  1. Tutustu tarjoamiimme palvelupaketteihin, valitse tarpeitasi vastaava paketti ja pyydä lisätietoja ottamalla meihin yhteyttä joko puhelimitse (010 524 0300 tai 09-315 83 204) tai sivuillamme olevan yhteydenottolomakkeen kautta.
  2. Senioriassistenttimme sopii tapaamisen, esittelee ja kertaa palvelupakettimme ja kartoittaa henkilökohtaisen tilanteesi, joko yksin tai yhdessä omaisten kanssa.
  3. Yhteistoimin valitsemme sinulle oikean palvelupaketin, määrittelemme pakettikohtaisesti viikoittaiset / päivittäiset käynnit, lisäpalvelut sekä käymme läpi hinnoittelun.
  4. Palvelu astuu voimaan (Senioriassistentin ensimmäinen käynti) sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Tarkka päivämäärä sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa.
  5. Allekirjoitettu sopimus on voimassa toistaiseksi, lukuunottamatta tutustumiskuukautta. Tutustumiskuukauden jälkeen, tai sen aikana, asiakkaan tulee ilmoittaa palvelun jatkamisesta Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalveluille voimassa olevien palveluetujen mukaisesti.
  6. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus voidaan lopettaa asiakkaan puolesta 1 kk:n irtisanomisajalla voimassa olevien palveluetujen mukaisesti. Tutustumiskuukauden aikana ei ole irtisanomisaikaa.
  7. Palvelun käyttö laskutetaan kerran kuukaudessa, kuukauden 10 päivä. Maksuehto 14 päivää netto. Viivästyskorko 7%. Maksumuistutuksesta perimme 5 €.
  8. Voit milloin tahansa muuttaa valitsemaasi palvelupaketin sisältöä omien tarpeittesi mukaan edellyttäen, että asiakastietosi ovat kunnossa (esim. sinulla ei ole maksamattomia palvelumaksuja).
  9. Mikäli palvelupakettimme palvelut tai tuntimäärät eivät täytä tarpeitasi, voit milloin tahansa hankkia pakettikohtaisia Plus-palveluja erillistä veloitusta vastaan tai ottaa kokonaan isomman palvelupaketin.
  10. Jos kuukausilaskua ei makseta eräpäivään mennessä, Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen päättymään 14 päivän kuluttua irtisanomisilmoituksen lähettämisestä.

 

4. Kuka on Senioriassistentti?

Senioriassistenttimme on sinun tai omaisesi henkilökohtainen avustaja, jonka ihmislähtöiseen työpanokseen palvelupakettimme perustuvat. Hänen tehtävänään on tukea sinua tai omaistasi kaikissa toimissa, joissa apua tarvitset – oli kyse sitten pyykinpesusta, teatteriseurasta tai lääkehuollosta. Sinulla tai omaisellasi on lähtökohtaisesti aina sama Senioriassistentti lukuun ottamatta mahdollisia palveluaikojen päällekkäisyyksiä, jotka johtuvat mm. oman Senioriassistentin vanhemmista asiakkuuksista, toimintamme kasvusta tai asiakkaan kiinteän palvelupaketin ulkopuolisista lisätunneista. Tällöin oma Senioriassistentti korvataan toisella Senioriassistentilla. Henkilökohtainen Senioriassistentti edistää ystävyyssuhteen syntymistä.

Kaikki Senioriassistenttimme ovat hoiva- ja hoitoalan ammattilaisia (kodinhoitajista sairaanhoitajiin), joilla on laaja kokemus senioreiden hoivasta, hoidosta ja auttamisesta. He ovat palveluhenkisiä, sosiaalisia ja reippaita henkilöitä, jotka haluavat auttaa ja luoda hyvän ystävyyden niin senioreiden kuin senioreiden omaisten kanssa. Useimmat Senioriassistenttimme palvelevat asiakkaitaan molemmilla virallisilla kotimaisilla kielillä ja englannin kielellä, mikäli tämä on asiakaskohtaisesti tarpeen. Takaamme henkilökohtaisen Senioriassistentin ainoastaan palvelupaketteja käyttäville asiakkaille.

5. Mitä jos Senioriassistenttini on sairastunut tai hänellä on loma?

Mikäli oma henkilökohtainen Senioriassistenttisi on sairastunut tai hän on lomalla ja ei näin ollen pääse paikan päälle, tällöin seniori saa avukseen sovitun mukaisesti tilapäisen Senioriassistentin. Kaikki palveluksessamme olevat tilapäiset Senioriassistentit ovat yhtä lailla hoiva- ja hyvinvointialan ammattilaisia ja takaavat näin saman palvelutason ja laadun.

6. Mitä palveluita Senioriassistentti tarjoaa?

Senioriassistenttimme tarjoaa mm. seuraavia palveluita asiakkaan oman valinnan mukaan: päivittäistä juttuseuraa, muistuttaa lääkkeiden ottamisesta, jakaa ja antaa päivittäiset lääkkeet, seuraa lääkityksen vaikutusta, hoitaa haavat, neuvoo lääkitykseen liittyvissä asioissa, apua asioiden hoitoon (esim. virastot, pankit, postit, yms), apua ruoanlaitossa, kävely- ja ulkoiluseuraa, kevyttä siivousapua, apua lääkärillä tai kaupassa käynnissä, lukuapua, peliseuraa, seuraa konsertteihin, teatteriin tai urheilutapahtumiin, apua pyykinpesussa, postin lajittelussa, jne. Asiakas itse määrittelee palvelujen laajuuden ja koostumuksen!

Mikäli haluat esim. matkaseuraa kotimaahan tai ulkomaille kohdistuvalle matkalle, pyrimme toteuttamaan tämän parhaalla mahdollisella tavalla tapauskohtaisesti. Kyseiset ns. pidemmät matkat (kesto yli useamman tunnin) eivät ole osa pakettikohtaista kk-veloitusta ja näin ollen veloitetaan tapahtumakohtaisesti erikseen. Kyseiset palvelut ovat tarjolla ainoastaan palvelupaketteja käyttäville asiakkaille.

7. Onko jotain palveluita, joita Senioriassistentti ei tarjoa?

Senioriassistenttimme eivät ole siivousalan, pihanhoidon, raskaiden fyysisten töiden tai esim. fysioterapian ja hieronnan ammattilaisia. Erikoistumista vaativia lisäpalveluja tarjoamme palvelupaketeissamme yhteistyökumppaniemme kautta (ns. Senioriseteleillä hankittavat lisäpalvelut). Näissäkin palveluissa vastuu- ja yhteyshenkilö on henkilökohtainen Senioriassistentti.

8. Mitä ovat hyvinvointipaketit?

Tarjoamme asiakkaillemme eri palvelupaketteja, joissa on eri määrä palvelutunteja (jokainen Senioriassistentin tuottama palveluntunti on 60 minuuttia TAI haluttaessa vähintään 30 minuuttia). Tällä hetkellä tarjolla olevissa paketeissa on saatavilla 20 tuntia, 30 tuntia tai noin 40 tuntia kuukaudessa (32 tuntia Senioriassistentin tarjoamia tunteja + 8 kpl senioriseteleitä, jotka oikeuttavat yhteensä noin 8 tunnin vapaavalintaisiin lisäpalveluihin. Huom! 8 tuntia on viitteellinen arvio koska lisäpalvelut ovat eriarvoisia. Lisäpalvelukohtainen seniorisetelimäärä saattaa vaihdella palveluittain. Vaihtoehtoisesti asiakas voi valita 40 tuntia Senioriassistentin palveluita kuukaudessa ilman Senioriseteleitä). Kehitämme jatkuvasti uusia palvelupaketteja perustuen asiakkaidemme ja henkilökunnan palautteeseen.

9. Mitä ovat Plus-palvelut?

Plus-palvelut ovat palvelupakettiemme palveluaikojen ulkopuolisia palveluita erillisenä pakettikohtaisena tuntihinnoitteluna, joita asiakkaamme voivat ostaa tarpeen mukaan, mikäli palvelupaketin palvelut ja tunnit eivät riitä kattamaan tarpeita. Plus-palvelut sisältävät ainoastaan Senioriassistentin tarjoamia työtunteja ja ovat tarjolla ainoastaan palvelupaketteja käyttäville asiakkaille.

10. Mitkä kellonajat palvelu kattaa?

Hoivapalvelumme ovat tarjolla tuntiasiakkaillemme 06.00-18.00 välisenä aikana maanantaista perjantaihin. Tämän lisäksi tarjoamme palveluita arki-iltoina 18.00-21.00 sekä viikonloppuisin ja pyhäpäivinä 08.00-21.00. Tällä hetkellä emme voi tarjota palveluita tuntiasiakkaillemme 21.00-06.00 välisenä aikana.

Hyvinvointipakettien asiakkaita palvelemme 06.00-18.00 välisenä aikana maanantaista perjantaihin. Tämän lisäksi tarjoamme heille Plus-palveluita erillisenä tuntihinnoitteluna arki-iltoina 18.00-21.00, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä 08.00-21.00 sekä yöpäivystyksen tarpeen mukaan 21.00-06.00. Emme tarjoa tällä hetkellä ympärivuorokautista ja jatkuvaa 24h hoivaa ja kotihoitoa.

11. Mitä ovat Seniorisetelit?

Safiiri-palvelupaketissamme on tarjolla kuukausikohtaisesti myös Senioriseteleitä. Näitä seteleitä asiakas voi hyödyntää tarjolla oleviin lisäpalveluihin yhdessä oman Senioriassistenttinsa kanssa. Lisäpalveluihin lukeutuvat mm. hieronta, fysioterapia, lymfaterapia, pihanhoito ja siivouspalvelut. Kukin tarjolla oleva lisäpalvelu kuluttaa eri määrän Senioriseteleitä.

12. Mitä tapahtuu käyttämättömille Senioriseteleille?

Jos asiakas ei käytä kaikkia kuukausikohtaisia Senioriseteleitään, nämä jäävät saldoksi seuraavalle kuukaudelle, jolloin asiakas voi hyödyntää suuremman määrän seteleitä kuin normaali pakettikohtainen kuukausisaldo sallisi.

13. Tarjoatteko henkilökohtaista avustamista?

Senioriassistenttimme voivat toimia myös seniorin henkilökohtaisena avustajana tarpeen mukaan helpottaen näin arjen pyörittämistä ja asioiden hoitoa. Seniorin tai seniorin omaisten ei tarvitse toimia työnantajana. Tällä hetkellä palvelumme ei ole tarjolla kehitysvammaisille.

14. Kuinka hyvinvointipaketit veloitetaan?

Palvelu veloitetaan kerran kuukaudessa (kuukauden 10 päivä) pakettikohtaisella kiinteällä kuukasihinnalla. Käytetyt Plus-palvelut veloitetaan kuukausilaskutuksen yhteydessä voimassa olevan Plus-palvelut hinnaston mukaan.

15. Kuka käytännössä tekee tai tarjoaa pihanhoidon, siivoukset, ruokapalvelut, yms.?

Osassa palvelupaketteja (Safiiri-hyvinvointipaketti) tarjoamme ns. lisäpalveluita johon lukeutuvat pihanhoito, viikko -ja kausisiivoukset, ruokapalvelut, yms. Nämä palvelut tarjoamme yhteistyökumppaniemme kautta ja eivät näin ollen ole Senioriassistentin toteuttamia palveluita. Yhteistyökumppanimme ovat tarkkaan valittuja ja oman alansa ammattilaisia. Lisäpalvelujen asianmukaista suorittamista ja toteutumista seurataan sekä Senioriassistentin kautta että lisäpalvelujen tarjoajien elektronisella työajanseurannalla.

16. Kuinka asiakas tai asiakkaan omaiset voivat seurata hyvinvointipaketin käyttöä?

Käytämme Fastroi Oy:n toimittamaa HILKKA® toiminnanohjausjärjestelmää. Tämän kautta asiakkaidemme käytössä on omaisportaali, jonka avulla omaiset tai seniori itse voi seurata mm. palveluiden käyttöä, palveluaikoja, ja Senioriassistenttien teettämiä raportteja.

17. Missä kaikkialla Suomea palvelu on saatavilla? Finns det service på svenska?

Tällä hetkellä palvelumme on tarjolla pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme liittyen palvelumme saatavuuteen omalla paikkakunnallasi. Laajennamme toimintamme suosion mukaan kattamaan myös muut suuret kaupungit eri puolilla Suomea. Hyvinvointipaketeista kiinnostuneille asiakkaille tiedoksi, jos haluat että palvelumme saapuu sinun tai läheisesi kaupunkiin aikaisemmin, niin auta meitä saamaan sinun kaupungistasi 4-8 asiakasta ja me hoidamme loput. Tulemme tällöin välittömästi paikan päälle.

Många av våra assistenter betjänar sina kunder även på svenska. Vi öppnar våra svenska sidor så fort som möjligt.

18. Mitä tapahtuu jos en pärjää kotona enää Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalveluiden turvin?

Mikäli ajan mittaan emme enää pysty tarjoamaan riittävää palvelutasoa tai asiakkaan kunto edellyttää ympärivuorokautista hoivaa, hoitoa ja seurantaa, kartoitamme tilanteen yhdessä asiakkaan ja omaisten kanssa ja etsimme verkostostamme sopivan yhteistyökumppanin (esim. palvelutalon) johon voimme siirtää asiakkaamme turvallisesti. Emme missään vaiheessa asiakkuuden elinkaarta jätä asiakasta tai hänen omaisiaan yksin, vaan olemme tukena jokaisessa käänteessä.

19. Onko hyvinvointipaketissa saatavilla lääkintä-, terveys- ja sairaudenhoitoa?

Emme tarjoa palvelupaketeissamme lääkäripalveluita, mutta Senioriassistenttimme ovat kokeneita hoiva- ja hoitoalan ammattilaisia. He pystyvät muistuttamaan esim. määrättyjen lääkkeiden ottamisesta, jakaa ja antaa määrätyt lääkkeet, tehdä haavahoidot yms. Tämän lisäksi asiakkaan suostumuksesta he voivat raportoida asiakkaan yleisestä terveydentilasta ja lääkityksen vaikutuksista esimerkiksi seniorin lääkityksestä vastaavalle lääkärille ja/tai muulle hoitohenkilökunnalle.

Mikäli tarvitset apua yleiseen terveydentilaan liittyvillä lääkärikäynneillä tai tarvitset lääkärin kotiin, Senioriassistenttimme avustavat tässä.

20. Onko palveluissa saatavilla saattohoitoa?

Vaikka emme mainosta saattohoitoa, palvelumme kautta on mahdollista saada sitä tarpeen vaatiessa. Mikäli omat resurssimme eivät riitä saattohoidon tarjoamiseen pyrimme tuottamaan tämän luotettavien yhteistyökumppaniemme avulla aina hautaustoimistopalveluihin saakka.

21. Voinko jakaa hyvinvointipaketin kuukausitunnit toisen seniorin kanssa?

Kyllä voit. Mikäli palvelupakettimme tunnit tuntuvat liian suurelta määrältä yhdelle seniorille per kuukausi voi kuukausitunnit jakaa esim. kahden seniorin kesken. Esimerkiksi naapureina asuvat seniorit voivat jakaa Rubiini-hyvinvointipaketin tunnit niin, että molemmilla on 15h per kuukausi. Kuukausilaskutus jaetaan tällaisessa tapauksessa myös kummankin asiakkaan kesken. Myös samassa taloudessa asuvat seniorit voivat jakaa kuukausitunnit niin, että yksi hyvinvointipaketti kattaa heidät molemmat.

 

Palveluedut ja toimitusehdot

 

22. Jos hyvinvointipaketti ei sovellukaan minulle tai läheiselleni, kuinka voin lopettaa tai perua sen?

Jos et jostain syystä ole tyytyväinen palveluumme, haluamme mielellämme kuulla miksi näin on, jotta voimme parantaa/laajentaa palvelujamme jatkossa. Tutustumiskuukauden aikana ei ole irtisanomisaikaa. Jos palvelu lopetetaan ennen ensimmäisen kuukauden päätyttyä ja kuukausilaskun lähettämistä, veloitamme ainoastaan toteutuneiden palvelutuntien mukaan. Mikäli kuukausilasku on jo maksettu, hyvitämme käyttämättömien tuntien ja/tai Senioriseteleiden mukaan (hyvityslasku suoritetaan tapahtumakohtaisesti. Esim. palvelupaketin kk -kohtainen kokonaistuntimäärä – käytetyt palvelutunnit = hyvitettävä tuntimäärä * tuntihinta olettama = asiakkaalle hyvitettävä euromäärä).

Palvelun irtisanominen tulee suorittaa joko puhelimitse (010 524 0300), sähköpostilla (info@sisaltoaelamaan.fi) tai ilmoittamalla henkilökohtaisesti henkilökunnallemme. Palvelu lopetetaan tällöin välittömästi tai viimeistään seuraavasta arkipäivästä alkaen.

Tutustumiskuukauden jälkeen palvelun voi aina lopettaa 1 kk:n irtisanomisajalla. Palvelun irtisanominen tulee suorittaa joko puhelimitse (010 524 0300), sähköpostilla (info@sisaltoaelamaan.fi) tai ilmoittamalla henkilökohtaisesti henkilökunnallemme niin, että saamme irtisanomisilmoituksen viimeistään kuukauden toisena arkipäivänä. Tällöin palvelu lopetetaan seuraavan kuukauden alusta alkaen. Irtisanomiskuukauden palvelu veloitetaan normaalin kuukausilaskutuksen mukaan. Mikäli asiakkaalle jää saldoksi käyttämättömiä Senioriseteleitä nämä hyvitetään rahana 29 € /Senioriseteli.

23. Sitoudunko hyvinvointipaketissa heti johonkin?

Tutustumiskuukausi ei sido palvelun jatkamiseen. Tutustumisjakson jälkeen palvelusopimus on voimassa toistaiseksi 1 kuukauden irtisanomisajalla. Voit lukea lisää kuinka palvelu toimii – Usein kysyttyä – osion kohdasta 3 yllä tai palveluedut -sivulta.

24. Mikä on tarkoittaa Sisältöä elämään!® -tyytyväisyyslupaus?

Mikäli et ole täysin tyytyväinen johonkin tarjoamaamme palveluun tai toimintaamme, haluamme hyvittää tämän ja korjata virheemme. Pyrimme, että asiakkaamme ovat kaikin puolin täysin tyytyväisiä saamaansa palveluun ja sen laatuun.

Jos esimerkiksi et ole tyytyväinen Senioriassistenttimme palveluun tai henkilökemianne ei syystä tai toisesta toimi tarjoamme teille toisen Senioriassistentin.

25. Voinko hyödyntää kotitalousvähennystä?

Esimerkiksi Smaragdi-, ja Rubiini–hyvinvointipaketit ovat kotitalousvähennyskelpoisia lukuun ottamatta lääkehuoltoon mahdollisesti käytettyä aikaa. Safiiri-paketin kotitalousvähennyskelpoisuus riippuu valituista lisäpalveluista (esim. lisäpalveluna tarjoamamme fysioterapia ei oikeuta kotitalousvähennykseen). Kotitalousvähennyksen tuoma etu riippuu maksajien lukumäärästä ja määräytyy kulloinkin voimassa olevien lainsäädösten mukaan. Myös tuntipalveluasiakkaamme voivat hyödyntää kotitalousvähennyksen tuomaa etua. Autamme mielellämme palveluiden määrittelyssä maksimivähennyksen saamiseksi, sekä kaikissa muissakin laskutukseen liittyvissä asioissa.

 

Yritys

 

26. Mikä on tämä palvelua tarjoava yritys?

Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut on Oy HKH Management Consulting Ltd.:n rekisteröity aputoiminimi joka toimii yksityisellä sosiaali-, hoiva –ja hyvinvointipalvelujen toimialalla. Yhtiön toimitusjohtajana toimii Jari H. Helenius. Palvelumme on tällä hetkellä tarjolla Espoossa, Helsingissä, Kauniaisissa ja Vantaalla sekä kehyskunnissa. Toimintaamme ohjeistaa ja valvoo Valvira, Etelä-Suomen aluehallintovirasto ja kunkin kunnan sosiaalipalveluista vastaava toimielin.

27. Mistä nimi Sisältöä elämään!® on peräisin?

Sisältöä elämään!® nimi on peräisin senioritutkimuksesta, jossa yksi tutkimukseen vastanneista senioreista totesi haluavansa saada sisältöä elämään osana ikääntymistään.
Sisältöä elämään!® on Oy HKH Management Consulting Ltd.:n hallinnoima rekisteröity tavaramerkki.

28. Miksi konsultointiyhtiö tarjoaa palveluita hoivan ja hyvinvoinnin toimialalla?

Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalvelut on osa Oy HKH Management Consulting Ltd:tä, johtuen perustajan halusta pitää yksi selkeä yhtiörakenne, jatkaa myös muuta toimintaa ja joka mahdollistaa yhtiön tiettyjen resurssien hyödyntämisen hoivan ja hyvinvoinnin toimialalla. Toiminta on toimialueena täysin erillinen yrityksen muusta toiminnasta ja omistettu yhtiön perustajan, Heikki K. Heleniuksen, muistolle.

29. Kuka valvoo Sisältöä elämään!® hoiva- ja hyvinvointipalveluja?

Toimintaamme ohjeistaa ja valvoo Valvira, Etelä-Suomen aluehallintovirasto ja kunkin kunnan sosiaalipalveluista vastaavat toimielimet. Palvelumme on rekisteröity tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa.

30. Minkälaisia muita senioreiden hoivaan liittyviä yhteistyökumppanuuksia teillä on?

Pyrimme rakentamaan mahdollsimman laajan ja kattavan yhteistyöverkoston, jotta voimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman monipuolisesti nyt ja tulevaisuudessa. Osana tätä ajattelutapaa aloitimme vuoden 2014 alusta mm. yhteistyön Terveysturva – HelpMeans Oy:n ja syksyllä 2015 Stella Kotipalvelut Oy:n kanssa. HelpMeans tarjoaa verkkokaupassaan erillaisia senioreiden hyvinvointia lisääviä tarvikkeita ja apuvälineitä. Stella tarjoaa puolestaan 24/7 turvapuhelinpalvelun asiakkaidemme käyttöön.