Tervetuloa Sisältöä elämään!® blogiin
On tyypillistä, että ei ymmärretä tai ei haluta ymmärtää, että laatua ei yksinkertaisesti saa halvalla. Olemme tottuneet yhä halpeneviin tuotteisiin emmekä välitä ajatella, miten se on mahdollista ja kuka yhtälössä kärsii. Olemme toisaalta lähiaikoina saaneet lukea, kuinka kotimaisilla maatiloilla osataan kertoa tarkalleen, kuka kärsii siitä
Rahalla on outo tapa hävitä. Mitä isompi projekti, sitä varmemmin rahaa katoaa eikä kukaan osaa sanoa tarkalleen miten ja minne. Luulisi olevan juuri päinvastoin. Mitä suuremmista summista on kyse, voisi olettaa, että sitä varmemmin rahankäyttöä vartioidaan ja tiedetään, mitä eri vaiheet ja elementit maksavat. Tragikoomisia
"Kotihoitotyössä saavun asiakkaani kotiin, napsautan mobiilijärjestelmän kellon juoksemaan, kiirehdin pitkin portaita, en ehdi odottaa hissiä. Soitan ovikelloa, ei vastausta, vilkaisen kelloa, minuutti jo kulunut, avaan oven asiakkaan kotihoitoon luovuttamalla avaimella. Astun sisään. Asiakas nukkuu olohuoneen sohvalla vahingot housuissaan, vatsa oli toiminut tavallisesta poiketen, eikä hän
Sairaudet eivät tule kenellekkään kello kaulassa ja harvoin silloin, kun niiden seurauksia olisi rauhassa aikaa selvitellä. Kun kyse on läheisistä ikäihmisistä, omaisilla alkaa kova työ, kun vanhusten palveluja tarjoavien yritysten joukosta pitäisi osata nopeasti valita se, joka sopii tilanteeseen parhaiten. Kirjo on suuri ja joukossa
The Canadian Institute for Health Information (CIHI) on voittoa tavoittelematon organisaatio, joka julkaisee puolueettomasti kanadalaisten terveyttä ja terveydenhuoltoa koskevaa tietosisältöä. CIHIn raportista kesäkuulta1 2017 voi lukea, että n. 20% kaikista kanadalaisista Senioreista, jotka muuttivat kotoaan kokopäiväiseen terveydenhuoltoon, olisivat voineet jäädä vielä joksikin aikaa omiin koteihinsa
Olitpa sukulainen tai läheinen ystävä henkilölle, joka kärsii ikääntymisen vaikutuksista ja itsenäisyytensä menettämisestä, henkilökohtaisen avun järjestäminen voi olla hyvä ratkaisu. Järjestämällä ikääntyvälle hänen omia tarpeitaan vastaavaa apua ei tue ikääntyvää ainoastaan fyysisissä asioissa, mutta myös henkisessä puolessa. Juuri henkinen puoli aiheuttaa usein suurempia haasteita
Kohdennettu asiakaspalvelu, oli se sitten markkinointia tai myyntiä tuntuu olevan tämän päivän yksi avainsanoista. Ja mikäs sen parempi, kun ajatellaan, mitä sillä oikein tarkoitetaan. Kohdennettu markkinointi tutkii jokaisen itselleen potentiaaliseksi asiakasryhmäksi olettamiensa henkilöiden erikoistarpeita, toiveita ja sen hetkistä tilannetta sekä sitten hyödyntää näitä keräämiään tietoja
Meiltä kysytään usein, mitä me oikein konkreettisesti asiakkaidemme luona teemme? Puhumme paljon siitä, kuinka otamme heidät huomioon kokonaisvaltaisesti ja kuinka tärkeää meille on kohdella asiakkaitamme samalla huolenpidolla kuin ketä tahansa ihmistä, josta välitämme. Työhömme kuuluu asiakkaitamme kohdatessa nähdä se iso kuva, ei pelkästään sitä yhtä
On tavallista, että ikäihmiset tarvitsevat kotipalveluita. Apua siivoukseen, kaupassa käyntiin ja muihin kodin ulkopuolella tapahtuviin asiointeihin, saattajaa lääkärikäynnille tai kävelylenkille, eri ratkaisuihin arkeen, kuntoutukseen, vaatteiden huoltoon...ja tätä kaikkea mm. kunta pyrkii asukkailleen tarjoamaankin. On hienoa, etta näin on. Kenellekään ei enää
Kun kiintymys ja luottamus toiseen ovat jo olemassa, niin usein muita hoitovaihtoehtoja ei edes mietitä omien vanhempien, puolison tai sisaren terveyden huononnettua. Omaishoitoon ryhdytään. Valintaan vaikuttanevat myös oma velvollisuuden tunne ja mitä luultavammin muiden sukulaisten tätä vahvasti edellyttävät asenteet. Alku varmasti sujuukin
Blogiarkisto